Publikáció / Ingyenes SEO tanácsok


Ingyenes SEO tanácsaink gyűjteménye a bevételnövelésért !


Az alábbiakban csoportokba rendezett tanácsok találhatóak, melyek segítenek abban, hogy külső segítség nélkül sikereseket érjen el a keresőoptimalizálásban és az online marketingben.

Amennyiben úgy gondolja, hogy nincs ideje és energiája, illetve nincs elég tapasztalata a keresőoptimalizálással foglalkozni kérje ingyenes honlapelemzésünket, forduljon hozzánk bizalommal.



Ha a Google találati listájának elején akarunk szerepelni, tudnunk kell, hogy ezt kb. 40%-ban a honlapunkra mutató minőségi linkek összessége határozza meg. Tehát az első és legfontosabb lépés a link építés!


Keresőoptimalizálási és marketing tanácsok gyűjteménye:

1. Így szerezz több facebook like-ot:

  • Töltsd ki teljesen az üzleti facebook profil oldalad.
  • Kérd meg barátaidat, üzleti partnereidet, hogy liekoljanak a facebookon.
  • Adj közösségi modulokat a weboldaladhoz !
  • Találd meg mi érdekelheti a rajongóidat és ilyen témában ossz meg tartalmat !
  • Használj fizetett facebook reklámot ha nincs más megoldás !
  • Likeolj más vállalkozásokat , kommunikálj velük a közösségi oldalon !
  • Érdekes, vicces tartalmakat ossz meg ! Legyél aktív !
  • Mindig analizáld a posztjaid hatékonyságát és tanulj belőle !

2. SEO optimalizálásban segítő weboldalak:

3. Szövegírás a weboldalon:

  • A legtöbben ragozatlan szavakat és kifejezéseket keresnek.;Ezt a tényt nem árt figyelembe venni oldalunk szövegírásánál. Kulcsszavainkat is érdemes minél gyakrabban ilyen formában szerepeltetni.

4. Link kezelés:

  • Sokan nem tudják, de az is számít, hogy a mi weboldalunk milyen weboldalakra hivatkozik. Ha a tartalmunknak megfelelő jó keresőmarketinggel rendelkező weboldalakra hivatkozunk, nőni fog oldalunk értéke keresőmarketing szempontból.
  • Amennyiben a link egy szöveg, használjunk a hivatkozott oldalnak megfelelő szöveget, kulcsszót.
  • Amennyiben a link egy kép, ne felejtsük el ALT tag-et adni a képnek.
  • Keresőmarketing szempontból a flash lenyíló menük ,Linknek kifejezetten rosszak. Keresők nem látják. Ebben az esetben érdemes máshová (pl.: a weboldal aljára) kitenni a menü linkjeit normál html hivatkozásokkal.
  • Web-marketing szempontból a css-js technikával készült lenyíló menük sem szerencsések. Kevésbé veszik észre az emberek.
  • A keresők az oldalunk belső linkjeit használva térképezik fel az oldalunkat, ezért ezek elengedhetetlenek és jók kell legyenek a keresők számára is.
  • Ebből (is) kiindulva érdemes sitemap -ot készítenünk, és azt egy jól elérhető helyre tennünk.
  • Fontos, hogy a ránk mutató link témája kapcsolódjon a miénkhez, tehát a link olyan környezetbe legyen, ami a mi oldalunk tartalmához hasonló.

5. Leginkább hasznos tartalommal bíró szövegkörnyezet:

  • Az internetes újságokban, portálokon közölt cikkeket (PR Cikk) a keresők szívesen veszik, hiszen egyediek, az ő céljuk pedig az, hogy mesterséges eszközökkel egyáltalán ne lehessen manipulálni a találati listát. A legtöbbször előforduló csalás, ha valaki ugyanazt a szöveget használja több link katalógus oldalon. Ezt a keresők büntetik! A csalókat a keresőoldalak hátrébb sorolják a találatokban !
  • PR cikk esetében fontos elvárás, hogy jól olvasható, áttekinthető, egyedi, hasznos, hosszú, tartalmas, jól megfogalmazott szöveg legyen. Megírásakor mindenképpen törekedni kell arra, hogy a megcélozni kívánt vásárlói szegmensnek valamely problémájára kínáljon megoldást. Tehát valóbban hasznos legyen a tartalom.
  • Ez az online marketing egy finomabb formája, a leendő vásárlóinkat, ügyfeleinket egy számukra hasznos íráson keresztül vezetjük weboldalunk felé. Más oldalról pedig a keresők számára is releváns és hasznos tartalomnak tűnik. A keresők szemében hasznos cikkgyűjteményen elhelyezett, adott kulcsszóra tett link már pár nap alatt előkelő helyezést generálhat ! Nyilván ez főleg a cikkgyűjtemény keresők általi megítélésétől függ.
  • Az online elérhető újságokban, portálokon való megjelenés lehet ingyenes, de legtöbbször fizetős szolgáltatás. Ha átgondoljuk, hogy egy jó helyen megjelent PR cikk-el mekkora versenyelőnyre tehetünk szert, akkor igen, talán az ilyen szolgáltatásokért megéri fizetni.
  • A cikkgyűjtemény vagy internetes újság kiválasztásakor érdemes arra nagyon odafigyelni, hogy régebbi Domain-en fusson és a Page Rank értéke is elég magas legyen. A cikkek megfelelő színvonalúak legyenek. Az oldal nagy számban látogatott legyen. Válogassunk a Google találati listájának elejéről ! (Főleg ha fizetünk is érte.)
  • Megállapíthatjuk, hogy a PR cikk megoldást kínálhat arra, hogy javítsunk honlapunk helyezésén a keresőkben. Előnyre tegyünk szert konkurenciánkkal szemben, illetve olyan látogatottságot generáljunk honlapunkra, amelyből későbbiekben profitot realizálhatunk.

6. Ingyenes link építési technikák:

  • Regisztráld a weboldalt link katalógusokban, link gyűjteményekben. Ezek legyenek igényes, minőségi katalógusok. Minden egyes link gyűjtő oldalon egyedi leírást használj!
  • Írj a weboldalról miért is hasznos témába vágó blogokban, fórumokban mint felhasználó. Fontos, hogy releváns szövegkörnyezetből, web lapokról kapjunk minőségi hivatkozásokat!
  • Írj a weboldalról közösségi oldalakon! minél több helyen szó esik az oldalról annál jobb! Oszd meg barátaiddal.
  • Hozz létre Google +1 gombot , Google körökben való megosztáshoz.
  • Hozz létre Facebook megosztó / Likeoló gombot.
  • Adj fel ingyenes apróhirdetési oldalakon hirdetést, a weboldal linkjét is beleírva.
  • Tölts fel videó megosztó oldalakra (pl. Youtube) vicces, érdekes videókat vagy a termékedet, szolgáltatásodat népszerűsítő bemutató videókat. Az (egyedi !) leírásba linkeld bele saját weboldalad.
  • Keress nagyobb látogatottságú oldalakat, akikkel szívesen cserélnél linket, bannert és keresd meg őket az ajánlatoddal.
  • Ha mindezzel úgy érzed megvagy, kezdd előröl !
  • Minél több link mutat a weboldaladra annál jobb, de ne ess át a ló túloldalára, ne spamelj !

7. Amit a Google nem szeret:

  • Mellőzd az eldugott szövegeket és linkeket.
  • Mellőzd a Cloaking-et és a megtévesztő átirányításokat.
  • Ne küldj automatikus lekérdezéseket a Google-nak.
  • Kerüld az oldalak túlterhelését irreleváns szavakkal.
  • Ne készíts olyan dupla oldalakat, aldoméneket vagy doménokat, amelyek tartalma alapjában véve ugyanaz.
  • Mellőzd az úgynevezett "hídoldalak" (doorway-oldalak) használatát.
  • Mellőzd a másfajta "Cookie-Cutter" technikákat is, mint pl. partnerprogramok tartalom nélkül.

8. Amit a Google szeret:

  • Készíts egyedi, szabatos oldalfejléceket minden oldalhoz. Egyedi Title,Descripton,Keywors -tagokat!
  • A főoldal tartalmazhatja a webhely/vállalkozás nevét, valamint olyan fontos információmorzsákat, mint az üzlet címe, legfőbb termékei, vagy ajánlatai.
  • Javíts az URL-ek szerkezetén. Google a jól értelmezhető URL-eket szereti. A látogatókat is \"megrémítheti\", ha az URL cím nagyon hosszú, rejtjelszerű és csak elvétve tartalmaz felismerhető szavakat. Az ilyen URL címek zavaróak és barátságtalanok.
  • Használj szavakat az URL-ek ben!
  • Készíts egyszerű könyvtárszerkezetet.
  • Készíts webhely térképet. (Ajánlott ingyenes eszköz: xml sitemap készítő)
  • Az XML Webhely térkép, amely a Google Webmestereszközök segítségével beküldhető, megkönnyíti a Google számára a webhely oldalainak feltárását.
  • Készíts kézenfekvő szerkezetű navigációs hierarchiát.
  • Használj főként szöveget a navigációhoz.
  • Vedd figyelembe, hogy mi történik, ha a felhasználó eltávolítja az URL egy részét.
  • Legyen használható 404-es oldalad.
  • Nyújts minőségi tartalmat és szolgáltatást.
  • Írj olvasmányos szövegeket.
  • Szervezd a tartalmat témakörökbe.
  • Használd a megfelelő nyelvet.
  • A tartalmat elsődlegesen a felhasználóknak és ne a keresőmotoroknak készítsd.
  • Írj sokat mondó horgonyszövegeket a linkekben.
  • Írj lényegre törő szöveget.
  • Formázd úgy a hivatkozásokat, hogy azokat könnyű legyen észrevenni.
  • Optimalizáld a képek használatát.
  • Adj meg alt szöveget a hivatkozásként használt képekhez.
  • Használj rövid, de jellemző fájlneveket és alt szövegeket a képekhez.
  • Használj h1, h2, h3 ... h6 tagokat a megfelelő szövegrészletek kiemelésére! Segít a keresőknek értelmezni miről szól a weboldal.

9. Amit a keresők Spam-nek vesznek:

  • Ha a szöveg ugyanolyan színű, mint a háttér.
  • Ha a kulcsszó túl gyakran fordul elő a keresendő szövegben (ideális 100 szóból ötször).
  • Ha a kulcsszó túl gyakran fordul elő a Meta-tags-okban és a leírásban (ideális egy-öt ször).
  • Ha olyan kulcsszavakról van szó, amelyek nem kapcsolódnak a honlap témájához ill. túloznak ezzel kapcsolatban.
  • Ha a grafikonokban vagy képekben eldugott Alt-Text található.
  • Ha a továbbvezető oldalak túl gyors refresh-el dolgoznak.
  • Ha a keresőknél regisztrált oldal tartalma más, mint amit a látogatók látnak (cloaking).
  • Ha olyan oldalakról van szó, amelyekre semmilyen link nem utal.
  • Ha az utalások csak a keresőknek szólnak, és a látogatók számára láthatatlanok.
  • Ha a honlap jelszóval van védve.
  • Ha nem foglalkozol rendszeresen a honlap tartalmával és annak ellenőrzésével.
  • Ha bizonyos oldalak duplán jelennek meg, ezeket a keresők automatikusan selejtezik.

10. Link népszerűség:

  • Aki a honlapján egy linket használ, az tovább ajánlja azt az oldalt, ahová a link vezet.
  • Általános érvényű, hogy minél több link utal a honlapra, annál pozitívabb a hatása a ranking-re.
  • Az ismert web-jegyzékek linkjei magasabb értékűek mint pl. egy privát hobby-oldal linkje.
  • Ha hasonló vagy azonos témájú oldal utal linkjével a honlapra, akkor ez az "ajánlás" is magasabb értékűnek számít.
  • Egy jó web-oldal független és elfogulatlan, és ezért mindig utal a vele azonos témájú oldalakra is.
  • A link népszerűsége mindig a keresők aktuális adattárán alapul.
  • Ha ismersz olyan oldalt, amely a honlapodra mutat, de a keresőben nem található, akkor jelentsd be az oldalt.
  • Néhány kereső lehetőséget ad egy kereső-syntax segítségével, hogy a link népszerűsége megállapítható legyen. Pl.: Google esetében: link:teweboldalad.hu

11. Alt-Text:

  • Az Alt-text nem más, mint egy a grafikonok és képek tartalmát leíró alternatív szöveg.
  • Használjuk képek vagy grafikonok valós tartalmának leírásához !
  • Keresők ebből nyernek információt, mi az amit tartalmaz a kép.

12. Domain név:

  • Fontos kritérium a domain név illetve az URL megválasztása!
  • A legtöbb kereső nagy hangsúlyt helyez arra, hogy a legfontosabb címszó megjelenjen a domain névben.
  • Használt domain név átvétele előnyt jelenthet ha a domain nevet korábban már megbízhatónak ítélte a Google, esetleg több éve már létezik és minőségi linkek mutatnak rá.

13. Robots-Text:

  • Egy robots.txt elkészítése nem feltétlenül szükséges, de ajánlatos, hiszen a robotok keresik őket.
  • Megírása körültekintően végzendő, mert egy túl agresszívan dolgozó spider könnyen túlterheli a szervert.
  • Érdemes lehet pl. a weboldalt felépítő képeket kizárni a robotok elől. Nincs hasznos tartalmuk.
  • minden robot kizárva User-agent:* Disallow:/
  • bizonyos könyvtáraktól minden robotot kizárva User-agent:* Disallow: /directory

14. Weboldalak tipikus hibái:

  • A honlapnak nincs valódi tartalma.
  • Túl sok grafika, animáció, hosszú letöltési idő.
  • Átláthatatlan navigáció.
  • Hibás, nem működő linkek.
  • Hibás, elavult navigáció. pl. frame-ek
  • Hiányzó kapcsolat információk
  • Gyenge böngésző kompatibilitás.
  • Nagyméretű betűk.
  • Felugró oldalak, üzenetek.
  • html tag-ok hibás,tört használata.
  • Túl sok hirdetés.
  • Nagy üdvözlő banner.
  • Túl sok szín a szövegben, sokfajta háttérkép használata.
  • Túl sok fajta betűtípus használata.
  • Fejlesztés alatt üdvözlőoldal használata.
  • Nyelvi , helyesírási hibák

15. Fizetett Google hivatkozások:

  • A Google AdWords eszközt remekül fel lehet használni piackutatási célra is.
  • A fizetett hivatkozásokra történő minden egyes kattintáskor a Google-nak fizetünk.
  • Fizetned csak akkor kell, ha a felhasználó rá is kattint a hirdetésedre.
  • Csalás lehetősége kizárt, a reklám felületet (weboldal ahol megjelenik) tulajdonosa. nem tudja manipulálni a kattintások számát. (Google reklámfelületet biztosítani Google AdSense eszköz-be való regisztrálás után lehet.)
  • Meghatározhatod a maximális napi büdzséjét - a reklámot egyszerűen ritkábban jelenítik meg.
  • Azt is meghatározhatod, hogy maximum mennyit vagy hajlandó egy kattintás után fizetni.
  • A kampányokat könnyen lehet kezelni, és már néhány perc után on-line is megjelennek.
  • A reklámon bármikor ingyen változtathatsz, és a változások azonnal meg is jelennek.

Rólunk mondták: