Szolgáltatás / Kereső optimalizálás


Szakszerű keresőoptimalizálás. Honlap elemzés és helyezésjavítás !


A keresőoptimalizálás vagy SEO (Search Engine Optimization) célja, hogy a weboldal adott kulcsszavakra előrébb jelenjen meg a Google (és más keresők) találati listáján. Amelyik weboldal nem található meg a keresőkben, illetve a találati listán nagyon hátra sorolódik az nem tölti be az elsődleges funkcióját, hogy új vevőket/ügyfeleket hozzon. Ahhoz, hogy elérjük a vevőket a weboldal releváns kulcsszavakra való keresés eredményeként az első 1-20 találat között kell szerepeljen.

Mivel a Magyarországon az internetezők 98%-a a Google keresőjét használja ezért főleg Google keresőoptimalizálásra helyezzük a hangsúlyt. Célunk, hogy weboldalát a keresőoptimalizálás során a Google találati listájának minél előkelőbb helyére, lehetőség szerint az első oldalára juttassuk. Tapasztalatunk szerint a legtöbb internetező legfőképpen a kereső első néhány találati oldalát böngészi végig.


Az ügyfeleink többségének első kérdése mikorra várhatóak az eredmények ? Ez egy alapvető kérdés, amit gyakran hallunk. A válasz viszont nem olyan egyszerű, mivel rengeteg tényezőtől függ. Ezek a tényezők befolyásolják az eredményt, első körben megvizsgáljuk ezeket egy ingyenes honlapelemzés alkalmával, majd a vizsgálat eredményeként tudjuk eldönteni, hogy melyek lennének azok a szükséges munkák amiket el lehet és el kéne végezni a siker eléréséhez.

A vizsgálat eredményének ismeretében nem tudunk garantálni pontos eredményt csak becsülni tudjuk mi várható, hiszen rajtunk (a munkavégzőn) kívül függ a piac többi szereplőjének (konkurencia) aktivitásától és Google folyamatosan változó algoritmusától. Pl.: Ha a konkurencia weboldalának domain neve 10 éves múltra tekint vissza és több száz vagy ezer viszont linkkel rendelkezik, tartalmilag rendben van (Google számára kivételesen megbízhatónak és hasznosnak ítélt) rendkívül nehéz lesz megelőzni. Ha ilyen konkurenciából annyi van, hogy megtölti a Google találati listájának első oldalát akkor nagy valószínűséggel nem lehet közéjük kerülni egy frissen regisztrált domain névvel vagy meg kell találni azt a kulcsszót amire ők kevésbé optimalizáltak, kevésbé erősek. A Google algoritmusa is folyamatosan változik és teljes mértékben senki számára sem ismert, hiszen a Google pont azt szeretné elkerülni, hogy bizonyos módszerek alkalmazásával befolyásolni lehessen a találati listát. Mindezért fontos, hogy reális célokat állítunk fel, nem jósolunk teljesíthetetlen eredményeket. Számunkra fontos kulcsszavak, erős konkurenciák által védett helyezéseinek megcélozása esetén további fizetős szolgáltatások és szolgáltatók igénybevételét tudjuk javasolni, megszervezni, koordinálni.


Nagyon fontos, hogy keresőoptimalizálás főbb tartalom szerkesztési, programozási munkálatai minél hamarabb megtörténjenek. Majd a nagyobb volumenű változások után is folyamatosan foglalkozni kell 1-2 hónapig az oldallal. Ezen legfőképpen minőségi link építést, piár cikk írást, közösségi oldalakon való aktivitást és egyéb az adott projektre jellemző egyénileg meghatározott feladatokat értünk. A nagyobb változások élesítésének időpontjától folyamatosan javulhat a helyezés , de legfőképpen 2-6 hónap elteltével számíthatunk a pozíciók javulására. Ennél pontosabban nem lehet meghatározni, hogy a keresőoptimalizálás során mennyi idő alatt kerülhetünk az első oldalra, illetve, hogy oda kerülhetünk e egyáltalán. Az eredményt legjobban úgy lehet megjósolni, hogy annál nagyobb és szembetűnőbb lesz minél rosszabb az adott oldal keresőoptimalizálás előtti helyezése. Ha nem szerepel az első 1000 találat között akkor általában könnyen felhozható az első 100-ba, hosszabb idő utána az első 50 -be ami már nagy eredménynek számít. Az első 50-ből az első 10-be hozni már nagyobb kihívás és függ az ingyenes honlapelemzés eredményétől.

Keresőoptimalizálás előtt ingyenes honlapelemzést végzünk, a következő tényezőket vizsgáljuk:

ingyenes honlapelemzés tárgya:

1. Domain előélete

  • A domain név használatban volt e korábban és akkor milyen eredménnyel szerepelt ?
  • A weboldal szerepel e egyáltalán a találati lista első 1000 találata között ?
  • Az 500. vagy 100. vagy 10. helyről kell jobb eredményt produkálni ?

2. Konkurencia

  • A konkurenciának milyen a weboldala ?
  • A konkurencia mennyi energiát fektet a keresőoptimalizálásba ?
  • Mindenki a jobb helyezésre hajt és minnél nagyobb a verseny annál nehezebb a feladat.

3. Programozás és tartalom

  • Milyen a weboldal szerkezete, felépítése és struktúrája ?
  • Milyen a tartalmak struktúrája és a szöveges tartalmak mennyisége ?
  • Milyen a szövegek formázása, a képek címkézése ?
  • Milyen a kódolás minősége ? (Ha ez nem megfelelőek hozzá kell nyúlni a weboldal programozásához is.)
  • Meta tagok relevánsak és megfelelő hosszúságúak e ?

4. Keresőoptimalizálási stratégia

  • Fontos tudnivaló,hogy korábban milyen keresőoptimalizálási stratégiával próbálkoztak.
  • Ha próbálkoztak, az milyen eredményt hozott ?
  • Jelenleg végeznek e bármilyen rajtunk kívül álló reklám vagy SEO tevékenységet az oldalon ?
  • Milyen link stratégiát követtek, hová ajánlották az oldalt, más oldallal kötöttek e link csere megállapodást?
  • Kapott e korábban keresőoptimalizálási büntetést az oldal ? Tapasztalható volt e hirtelen visszaesés ?

5. Marketing

  • Voltak e korábban vagy jelenleg fizetett marketing szolgáltatások igénybe véve ?

6. Közösségi tevékenység

  • Közösségi oldalakon való tevékenység van e, milyen mértékű ?


A keresőoptimalizálásra hosszú távú eredményessége miatt óriási az igény, így számos vállalkozás kínálja ezt a szolgáltatást. A nem megfelelő technikák alkalmazása sajnos a várttal ellenkező eredményeket hoz. A bukás mögött gyakran a gyors eredményeket ígérő, de valójában felkészületlen szakértők állnak. Magunk részéről elutasítjuk a manipulatív, illegális (black hat SEO) eszközöket. Mi minden esetben legális (white hat SEO) keresőoptimalizálási módszereket használunk amik javítanak az adott weboldal keresőoptimalizálási eredményein. Ezek a módszerek egyrészt korábban már beváltak és kipróbáltak, másrészt a szakirodalom tanácsaival és a Google által megismerhetővé tett irányelvekkel nem ütköznek. Célunk, hogy weboldala tartósan a Google találati listájának elején szerepeljen.

Pontosan tudjuk, hogy az igazán hasznos keresőoptimalizálás nagyon időigényes. Úgy vettük észre ügyfeleink viszont nem értik, illetve nem tudják keresőoptimalizálás címen mi is az a valós tevékenység amit végzünk. Mi nem titkoljuk mit is értünk keresőoptimalizáláson és melyek azok a munkafolyamatok amiket elvégzünk ha szükséges. Amennyiben Önnek rengeteg ideje van és ért a programozáshoz is, publikációnk segítségével saját maga is javíthat weboldala eredményein.


Mennyibe kerül a keresőoptimalizálás ? Ez a kérdés nem meghatározható egy árlistából vett árral, hiszen esetenként egészen eltérő lehet a feladat. Sokszor a programozási szabványok, programozás minőségének rendberakásával kezdődik a munka, majd a tartalom (szöveges, képes tartalmak) feltöltésével folytatódik. Ezek mindig egyedi, eltérő mennyiségű feladatot jelentenek. Kérje ez ügyben ingyenes honlapelemzésünket és az elvégzendő feladatok függvényében egyedi árajánlatot adunk.

Az árajánlatban meghatározott összeg, az árajánlat elfogadása után előre fizetendő. Ez után kezdődik a munka.

A tényleges munka elkezdése előtt és a munka folyamatai alatt is elemzést végzünk aminek segítségével mérhetővé válik tevékenységünk eredménye. Ezeket az elemzéseket megosztjuk a megrendelővel, illetve ha szükséges további marketing eszközöket ajánlunk.


Keresőoptimalizálási tevékenységünk lehetséges munkafolyamatainak áttekintése nagy vonalakban:

Keresőoptimalizálási munkafolyamatok:

1. Programozás és programozás szabványosság

  • A programozási szabványok betartása és minőségi kódolás nélkül nincs értelme a továbbiaknak mert az eredmények nagy mértékben ezektől az alapvető dolgoktól függenek.
  • Felismerhetetlen karakterekből álló webcímek helyett a felhasználó és a kereső robot számára is könnyen felismerhető és megjegyezhető URL-ek használata javasolt.
  • Sok esetben előfordul, hogy a teljes weboldal újra programozását, új alapokra helyezését javasoljuk!

3. Hasznos tartalom

  • Hasznos, egyedi tartalom nélkül nem lehet megfelelő helyezést várni a keresőkben. A megfelelő mennyiségű és minőségű szöveget meg kell írni. Úgy kell fogalmazni, hogy az adott kulcsszavak szinonímái és ragozott, ragozatlan formái is előforduljanak benne. A kész tartalomnak esztétikailag és web marketing szempontból is megfelelőnek kell lennie.

2. Meta tagok

  • A meta tagok minden tartalmi oldalon különbözőnek és az adott oldalra relevánsnak kell legyenek. Ha nem biztosított, biztosítani kell és folyamatosan a(z esetlegesen változó, bővülő) tartalomhoz kell igazítani, úgy hogy a lehető legrelevánsabb legyen.

4. Minőségi link építés

  • Minőségi linkekre van szükség ! Ezeket a legnehezebb megszerezni, kapcsolatokat kell építeni olyan weboldalakkal akik nem jelentenek konkurenciát de mégis relevánsak lehetnek azzal a témával amikkel az adott oldal foglalkozik.

5. Regisztrálás keresőkbe, katalógusokba, link gyűjteményekbe

  • A keresőoptimalizálás túlnyomórészt ezeket az oldalakat célozza meg. A regisztrálással meggyorsítjuk az oldal felvételét. A megfelelő ajánlás, a megfelelő eszközök használata elősegíti a Google keresőkben való helyezés javítását.
  • A Google Webmester eszközök integráció lehetővé teszi, hogy további statisztikai adatokat kapjunk a honlap látogatottságáról, a konverziókról és a Google találati listáján elért pozíciókról, a Google bot által felderített és már indexelt oldalakról.

6. Közösségi élet

  • Szükséges a jelenlét mindenféle közösségi oldalon. A jelenléten sok érdekes, hasznos, vicces posztot értünk, ami útján a közösségi oldalakat használó emberek közvetve eljuthatnak az adott weboldalra. Néha a weboldal linkjét is ki lehet posztolni, illetve lehet marketing kampányokat indítani amit az emberek szeretnek megosztani, pl. akciók, kedvezménykuponok, stb. Ha ilyen stratégiát választunk, egyedi fejlesztések is szükségessé válhatnak.
  • A weboldal látogatóinak lehetőset kell adni bizonyos tartalmi elemek megosztására a különböző közösségi portálokon.
  • Érdemes kihasználni a közösségi oldalakban rejlő marketing lehetőségeket, melynek érdekében Facebook like, Twitter és G+ gomb és/vagy rajongói boksz beépítésére szükséges az adott weboldalra.

7. Projekt specifikus tevékenységek

  • Projektenként lehetnek olyan egyedi megoldandó feladatok, amik nem sorolhatóak bele a fent említett többi pontba.

Rólunk mondták: